آموزشگاه مراقبت زیبایی خوش ذوق
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهکار های مراقبت از موی سر

راهکار های مراقبت از موی سر موها نیازبه مراقبت روزانه دارند و اگر نسبت به این موضوع بی توجه باشیم مو آسیب می بینید و چه بهتر است که قبل از آسیب دیدگی از این موضوع جلوگیری کنیم زیرا در هرصورت پیشگیری خیلی آسان تر از درمان است.

دراین مقاله ما نکات طلایی برای مراقبت از مو خدمت شما عزیزان ارائه می کنیم که با رعایت این نکات موهایی پرپشت و سالم خواهید داشت.

راهکار های مراقبت از موی سرراهکار های مراقبت از موی سر

شستشو و شانه زدن درست موها

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته ثابت شده است که اغلب مردم این تصور را دارند که برای مراقبت بیشتر از موی سر باید مداوم موهای خود راشستشو دهند در حالی که این باور کاملا غلط است واغلب هم با روشی نادرست این کار را انجام می دهند‌.پس از سشتشوی دقیق و صحیح موها نیاز است آنها را به آرامی خشک نمایید و بهترین روش در نگهداری، بافت موها است که از کشیدگی ناشی از بستن مو با انواع کش ها جلوگیری میکند و به آراستگی مو ها کمک شایانی می کند

چه نکاتی به روش های استاندارد شستشوی مو معروف است؟

1_ از شامپو به اندازه ی حجم موهایتان استفاده کنید نه کمتر و نه بیشتر.

2_ موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

3_ موهای خیس را به آرامی شانه بزنید زیرا مو در حالت خیس بسیار شکننده ترو آسیب پذیرتر از مو در حالت خشک می باشد.

4_ برای این که به سلامت موهایتان آسیب وارد نشود آن ها را فقط یک بار در روز شستشو دهید.

5_ انتخاب شامپوی مناسب

قبل از شستن موها ابتدا جنس موی خود را بشناسید و سپس شامپوی‌ مناسب با جنس موهایتان تهیه و استفاده کنید. بی توجهی به این نکته باعث آسیب دیدن موهای شما می شود.

نکاتی برای مراقبت از پوست سر

نکاتی برای مراقبت از پوست سرراهکار های مراقبت از موی سر

برای مراقبت از موی سر استفاده از نرم کننده بسیارمهم است.

درهنگام شستشوی موی سر استفاده از نرم کننده های مو برای افزایش رطوبت سر، را فراموش نکنید.نرم کننده حکم آبرسان را برای موهای شما دارد و از وزی موهای شما بعد ازحمام کردن جلوگیری می کند.

برای مراقبت از موی سر ماسک مو را فراموش نکنید.

اگر موی شما به دلایل مختلفی از قبیل رنگ کردن و یا حرارت زیاد در اثر استفاده ی مداوم از اتو مو و یاسشوار آسیب دیده است از ماسک مو استفاده کنید ماسک مو حاوی مواد مغذی است و استفاده از آن باعث تقویت موهای شما می شود.

خشک کردن موها با پارچه و یا لباس نرم به جای استفاده از حوله

برای مراقبت از موهای سرتان حتی الامکان سعی کنید‌ که از حوله استفاده نکنید و به جای آن از یک لباس نخی تمیز و نرم تر از حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید.طبق تحقیقاتی ‌که در آکادمی درماتولوژی آمریکا صورت گرفته است این موضوع ثابت شده است که خشک شدن موها در هوای آزاد بهترین راه خشک کردن آن ها بدون هیچ گونه عوارضی می باشد.

برای شانه زدن موهای خیس از شانه های دانه درشت استفاده کنید

طبقه تحقیقات صورت گرفته در آکادمی درماتولوژی آمریکا این موضوع به اثبات رسیده که مو در حالت خیس بسیار شکننده تر می باشد و برای جلوگیری از واردشدن آسیب به موهای خود بهتراست که موهای خیس خود را با شانه دندانه درشت باملایمت بسیار زیاد شانه بزنید.

حفاظت از موی خود در برابر حرارت

استفاده از سشوار و اتو مو سبب زیباتر شدن و خوش حالت تر شدن موهای شما می شود اما اگر درجه حرارت آن از حدمعینی بالاتر رود باعث آسیب رساندن به موهای شما می شود.همچنین استفاده ی مداوم از سشوار واتو مو سبب آسیب دیدن جدی موهای شما می شود.ازجمله آسیب هایی که در اثر استفاده ی مداوم از سشوار و اتومو با حرارت بالا به موهایتان وارد می شود

موخوره، خشک و شکننده شدن مو، از دست دادن لطافت و نرمی و ریزش بیش از حد می باشد.

موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمینه مراقبت ازموی سر وجود دارد و توجه به آن بسیار مهم می باشد روش های کوتاهی مو به صورت مدام می باشد. کوتاهی مداوم سبب می شود که رشد موهایتان تقویت شود و موهایی زیبا و بلند داشته باشید.عمرهرتارمو بین ۲تا۶ سال می باشد که با گذر زمان ضعیف تر و شکننده تر می شوند موی ضعیف و شکننده خیلی سریع موخوره می‌گیرد.برای مراقبت از موی سر به طور مداوم باید در فاصله ی زمانی بین ۸تا۱۲ هفته موهای خود را کوتاه کنید.

اگرموهای شما موخوره دارند باید کوتاهی موهای خود را در فاصله زمانی بین ۶تا۸ هفته انجام دهید.

نکاتی برای مراقبت از پوست سر
راهکار های مراقبت از موی سر

سخن پایانی

سالن آرایش خوش ذوق یکی از بهترین سالن های آرایشگاهی در زمینه خدمات زیبایی و همچنین آموزش کوتاهی مو به صورت تخصصی می باشد که هر ماهه تعدادی زیادی از افراد برای شرکت در دوره ی آموزش کوتاهی مو به صورت تخصصی به این آکادمی مراجعه می کنند این آکادمی دوره آموزش کوتاهی مو به صورت تخصصی را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه برگزار می کند شما نیز می توانید با مراجعه به سایت ما و شرکت در دوره ی آموزش کوتاهی مو به صورت تخصصی و کسب مهارت های لازم، به یک آرایشگر حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *