آموزشگاه مراقبت زیبایی خوش ذوق
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره نازک دوزی

دوره نازک دوزی یکی از دوره های پایه در خیاطی می باشد به بیان دیگر اگر می خواید به یک خیاط تبدیل شوید اولین دوره ای که می گذرانید این دوره می باشد.

خیاطی یکی از شغل های پرطرفدار و مهیج برای آقایان و خانم ها می باشد.

چرا که اگر عاشق کارشان باشند می توانند از تکه پارچه های نامرتب لباسی فاخر را خلق نمایند. اما برای این کار تنها عشق و علاقه کافی نیست و برای اینکه بتوان در این حوزه موفق شد نیاز به آموزش های اصولی و پایه می باشد.

امروزه با توجه به استقبال جامعه امروزی و بازار گرم طراحی و دوخت در کشور هنرجویان زیادی علاقمند به یادگیری این حرفه می باشند. حتی افرادی که تمایل ندارند خیاطی را به عنوان شغل اصلی خود دنبال کنند دوست دارند با یادگیری اصولی و پایه آن لباس های دلخواه خود را بدوزند.

در این میان آموزشگاه های فنی حرفه ای و مراکز خیاطی اولین گزینه برای یادگیری می باشند. در این مکان ها به کارآموز آموزش داده می شود چگونه الگوی کاغذی را روی پارچه آورده و آن را به لباس تبدیل کند.

آموزش دوره نازک دوزی در خیاطی ها این مزیت را دارد که حرفه مورد نظر را در محیط کار یاد می گیرید اما این موارد را باید در نظر داشت که آموزش در مراکز خیاطی بدون مدرک بوده و نحوه آموزش کارآموز نیز کاملا به مهارت خیاط بستگی دارد.

این در صورتی است که افرادی که به خیاطی به عنوان شغل نگاه می کنند برای شروع فعالیت خود به مدرک نیاز دارند. در نتیجه باید آموزش های لازمه را در آموزشگاه های معتبر زیر نظر کارشناسان مربوطه گذرانده و پس از کسب نمره قبولی جواز کار دریافت نمایند.

دوره نازک دوزی

دوره نازک دوزی چقدر طول می کشد؟

دوره نازک دوزی پایه دوره خیاطی می باشد. در نتیجه گذراندن اصولی و آموزش نکات اولیه آن بسیار حائز اهمیت است.

پس از اینکه هنرجو دوره نازک دوزی را سپری کرد برای تکمیل آموزش های خود می تواند در دوره های ضخیم دوزی، دوخت لباس عروس، مدل ژورنال و… شرکت نماید.

اصولا طول این دوره بسته به برنامه ریزی های آموزشگاه ها حدود هفت ماه طول می کشد. این در صورتی است که کارآموز می تواند این دوره را به صورت فشره و در مدت زمان کمتر نیز سپری کند. همچنین عزیزان شاغل و یا افرادی که امکان شرکت در کلیه جلسات طول هفته را نداشته باشند می توانند این مدت را طولانی تر نمایند.

 

در دوره نازک دوزی چه مهارت هایی به هنرجو آموزش داده می شود؟

همان گونه که در بخش قبل نیز به ان اشاره کردیم در دوره نازک دوزی کلیه مهارت های اولیه که یک خیاط نیاز دارد آموزش داده می شود. جدا از آموزش های کار با انواع چرخ های خیاطی و سردوز آموزش های زیر در این دوره ارائه می شود:

  • چگونگی رسم الگوی دامن، شلوار و بالاتنه

برای اینکه به خیاطی دقیق تبدیل شوید در بتدا باید بتوانید الگوی اندام های مختلف و سایز های مختلف را  در طراحی لباس ها به درستی پیاده سازی نمایید.

که در این بخش به شما به صورت کامل کار روی کاغذ با اصول رایج یاد داده خواهد شد.

  • دوخت انواع دامن

در این بخش کلیه دامن های ساده و مدل های رایج دامن هایی که در بازار مشاهده می کنید یاد خواهید گرفت.

  • دوخت انواع مقنعه و چادر

آموزش دوخت انواع چادر در این بخش می باشد. این دوره مخصوصا در کشور ما که یک کشور مسلمان می باشد بسیار می توان کارآمد باشد.

  • دوخت شلوار

در این دوره رسم الگوی شلوار و انواع مدل های آن به صورت آکادمیک به هنرجو یاد داده می شود. هنرجو پس از یادگیری پایه این موارد می تواند با خلاقیت خود انواع طراحی را انجام دهد.

  • دوره برش و دوخت بالاتنه

این بخش از دوره شامل آموزش انواع یقه ها و برش های بالاتنه می باشد پس از طی این دوره کارآموز قادر خواهد بود انواع یقه ها را در بلوز ها و مانتو های مختلف پیاده سازی نماید.

بهترین اموزشگاه خیاطی در کشور

یکی از معتبر ترین و معروف ترین اموزشگاه های خیاطی در کشور، آموزشگاه خوش ذوق می باشد. در این مرکز کلیه آموزش های به صورت اصولی و همراه با تیم متخصص انجام می شود. در پایان دوره پس از کسب مهارت های لازمه به هنرجو مدرک فنی حرفه ای اعطا می شود

که می تواند در مراکز مختلف و یا به صورت مجزا شروع به کار شود. همچنین افرادی که امکان حضور در جلسات را ندارند می توانند از کلاس های آنلاین این آکادمی برخوردار شوند.