آموزشگاه مراقبت زیبایی خوش ذوق
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره طراحی لباس

دوره ی طراحی لباس بسیار ساده است و در مراحل متفاوتی انجام می‌شود که شما را در رسیدن به ایده‌ها و طرح‌های جدید یاری می‌کند. در دوره‌های طراحی لباس انواع لباس‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و بافت های مختلف را آموزش داده و به شما کمک می‌کند که در طراحی لباس به سبک خود پیشرفت کنید.

اگر قصد یادگیری طراحی لباس و طراحی لباس زنانه و دخترانه را دارید، شما می‌توانید از هر سطحی که هستید، دوره‌های طراحی لباس آکادمی خوش ذوق شرکت کنید و به راحتی شروع کنید.

در دوره های طراحی لباس، آن‌چه بیش از هر چیز نظر شما را جلب می‌کند، تفاوت بسیار زیاد پوشش های این دو کشور است. البته که در کشورهای خارجی در مورد پوشش زنان نیز قوانینی وجود دارد و این تفاوت بسیار زیاد است اما در کشور خود می‌توانید با رعایت اصول و قوانین پوشش، از لباس هایی مناسب و مطلوب بهره ببرید.

طراحی مدل‌های ساده‌تر و شیک‌تر در سال‌های اخیر مد شده است. ایده اصلی این سبک از طراحی ساده، ارایه لباس‌های مجلسی و ظریف نیست. بلکه به سادگی در عین طراحی و دوخت به زیبایی آن می‌افزاید.

طرح‌های این سبک از طراحی لباس معمولا ساده و تک رنگ است اما گاهی در طراحی لباس از طرح‌ها و مدل‌های فانتزی هم استفاده می‌شود. طی آموزش طراحی لباس ساده مولر، لباس‌های ساده را با یک الگوی طراحی ساده می‌دوزیم.

در طول آموزش این دوره، هنرآموزان به صورت تخصصی و حرفه‌ای به طراحی و دوخت لباس می پردازند. در این دوره به هنرجویان خیاطی یاد داده می‌شود که چگونه دوخت لباس را یاد بگیرند و از مهارت‌هایی که با تمرین کسب کرده‌اند، استفاده کنند.

دوره طراحی لباس

چه مواردی در دوره های طراحی لباس می آموزید؟

هنرآموزان از طریق یادگیری حرفه‌ای طراحی لباس مهارت‌های خود را افزایش می‌دهند. در این دوره هنرجو به صورت اختصاصی در مورد چگونگی لباس پوشیدن و چگونگی طراحی لباس و نحوه دوخت و رنگ لباس و. تمرین می‌کند.

برای تمرین بیشتر، هنرجو باید به خوبی آناتومی لباس را آموزش ببیند. در این دوره هنرجو تمام اصول طراحی لباس را فرا می‌گیرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا تمام این آموزش‌ها را طی کنید.

دوره‌های طراحی لباس در سه مرحله صورت می‌گیرپد:در این بخش شما می‌توانید از آموزش های اولیه تا طراحی های جدید را یاد بگیرید. آموزش‌های طراحی لباس برای سایز‌های متفاوت صورت می گیرد. معمولا در این دوره‌ها یک سری مهارت‌های کلی مانند دوخت، تزیین و. آموزش داده می‌شود. این دوره‌ها معمولا با هزینه ی کمتر انجام می‌شود و فرد می‌تواند در آن زمان در منزل تمرین کند و مهارت های خود را بهبود ببخشد.

 

یادگیری کدام مهارت ها در طراحی لباس اهمیت دارد؟

 

در کنار مهارت‌های هنری، مهارت‌های دیگری مانند زبان، آشپزی، زبان بدن، صحبت کردن و…. نیز اهمیت دارد و فرد می‌تواند با یادگیری آن‌ها راحت‌تر از گذشته کسب درآمد کند. به طور کلی این رشته شامل 2 بخش است:

بخش تئوری یکی از این بخش‌ها می‌باشد. در این بخش هنرجو اصول اولیه این رشته را می‌آموزد. همچنین با طراحی لباس‌های زنانه و مردانه به طور کامل آشنا می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت، این بخش شامل 2 بخش طراحی و دوخت است و هنرجو باید با روش‌های دوخت لباس آشنا شوید و در آخر، لباس دوخته شده باید از نظر کیفیت، کیفیت خوبی داشته باشد. بخش بعدی که هنرجو وارد مرحله طراحی لباس می‌شود، در مورد الگو سازی و طراحی، آشنایی کامل دارد. در این بخش هنرجو باید به خوبی با طرح‌ها، دکمه‌ها و تزیینات کار آشنا شود.این کار تاثیر زیادی در موفقیت فرد در این زمینه دارد.

طراحی لباس

نکات اصلی در دوره های آموزشی طراحی لباس چیست؟

این دوره‌ها دارای جزییات و تکنیک‌های پیچیده ای هستند و این در حالی است که اگر به جزییات توجه نشود، کار برای افرادی که آشنایی ندارند سخت‌تر می‌شود.

برای یادگیری و طراحی لباس به صورت حرفه‌ای باید چندین رشته تخصصی را دنبال کنید، اما باید در نظر داشته باشید که طراحی لباس نیازمند مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است، در صورتی که مهارت‌های این هنر به تنهایی قابل یادگیری نیستند. پس بهتر است.

با استفاده از طرح و الگو در این دوره‌ها می‌توان هر لباس را طراحی کرد و در بازار به فروش رساند. دوره‌های طراحی لباس می‌تواند در بازار کار مفید باشند. در روش اول طراحی لباس از طریق کارگاه‌های کوچک و یا دوره‌های طراحی با کمک مواد اولیه که از طریق کار عملی و بدون گذراندن دوره های تیوری انجام می‌شود.